24 ΩΡΕΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΤΟ ΦΕΚ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ/ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ. Η ΒΟΥΛΗ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ.

ΤΟ ΦΕΚ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ/ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ. Η ΒΟΥΛΗ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

1. Το Κεντρικό Συντονιστικό Όργανο Διαχείρισης Προ−
σφυγικής Κρίσης (ΚΕ.Σ.Ο.Δ.Π.) υπάγεται απευθείας στον
Αρχηγό Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ) και
λειτουργεί εντός των εγκαταστάσεων του Υπουργείου
Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ).
2. Αποστολή του ΚΕ.Σ.Ο.Δ.Π. είναι η διεύθυνση και ο
συντονισμός, σε συνεργασία με την Υπηρεσία Ασύλου
και την Υπηρεσία Πρώτης Υποδοχής, των δράσεων για
την αποτελεσματική αντιμετώπιση των θεμάτων, που
προκύπτουν από τις προσφυγικές και μεταναστευτικές
ροές στη Χώρα, αποκλειστικά σε ό,τι αφορά στη μετα−
φορά, διαμονή, σίτιση και υγειονομική περίθαλψη των
προσφύγων και μεταναστών.
3. Ειδικότερα, είναι αρμόδιο για:
α. Τον συντονισμό και την παροχή σχετικών διατα−
γών και κατευθύνσεων στα Τοπικά Συντονιστικά Κέντρα
Διαχείρισης Προσφυγικής Κρίσης (ΤΟ.Σ.ΚΕ.Δ.Π.), όσον
αφορά στην εύρυθμη λειτουργία των Κέντρων Πρώτης
Υποδοχής (ΚΕ.Π.Υ.), των Κέντρων Υποδοχής και Ταυτο−
ποίησης (Κ.Υ.Τ.) και των Ανοικτών Δομών Προσωρινής
Υποδοχής και Φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών,
αποκλειστικά για τα ως άνω θέματα.
β. Την άμεση ενημέρωση της Ιεραρχίας ΓΕΕΘΑ, σε πε−
ρίπτωση διαφοροποίησης της τρέχουσας κατάστασης
και για κάθε έκτακτο συμβάν, προκειμένου να λαμβά−
νονται ταχέως οι αναγκαίες αποφάσεις.
γ. Την εξέταση και κατ’ αρμοδιότητα προώθηση αι−
τημάτων, που υποβάλλονται από τους εμπλεκόμενους
φορείς και αφορούν στη μεταφορά, διαμονή, σίτιση και
υγειονομική περίθαλψη των προσφύγων και μετανα−
στών.
4. Του ΚΕ.Σ.Ο.Δ.Π. προΐσταται ανώτερος αξιωματικός
βαθμού Συνταγματάρχη και αντιστοίχων των άλλων
Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων ως Συντονιστής, με
δύο (2) Βοηθούς Συντονιστή ανώτερους αξιωματικούς
βαθμού Αντισυνταγματάρχη και αντιστοίχων.
5. Στο ως άνω Όργανο λειτουργούν τα εξής Τμήματα,
τα οποία στελεχώνονται όπως παρακάτω:
α. Τμήμα Νομικού Συμβούλου, με έναν (1) αξιωματικό
του Σώματος Στρατολογικού − Στρατιωτικών Νομικών
Συμβούλων (ΣΣΝΣ).
β. Τμήμα Μεταφορών, με έναν (1) αξιωματικό, ο οποί−
ος, εφόσον προέρχεται από το Στρατό Ξηράς (ΣΞ), θα
ανήκει στο Σώμα Εφοδιασμού − Μεταφορών.
γ. Τμήμα Εφοδιασμού − Σίτισης, με έναν (1) αξιωματικό,
ο οποίος, εφόσον προέρχεται από το ΣΞ, θα ανήκει στο
Σώμα Εφοδιασμού − Μεταφορών, ενώ οι αξιωματικοί του
Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) και της Πολεμικής Αεροπορίας
(ΠΑ) θα έχουν τις ειδικότητες του Οικονομικού και του
Εφοδιαστή αντίστοιχα.
δ. Τμήμα Υποδομών − Διαμονής, με έναν (1) αξιωματι−
κό, ο οποίος, εφόσον προέρχεται από το ΣΞ, θα ανήκει
στο Όπλο του Μηχανικού, ενώ οι αξιωματικοί του ΠΝ
και της ΠΑ θα έχουν τις ειδικότητες του Μηχανικού και
του Μηχανικού Εγκαταστάσεων αντίστοιχα.
ε. Τμήμα Υγειονομικού, με έναν (1 ) αξιωματικό Υγει−
ονομικού (Ιατρό).
στ. Τμήμα Συνδέσμων Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛΑΣ)
και Λιμενικού Σώματος/Ελληνικής Ακτοφυλακής
(ΛΣ/ΕΛΑΚΤ), με δύο (2) αξιωματικούς, ανά ένα (1) προ−
ερχόμενο από την ΕΛΑΣ και το ΛΣ/ΕΛΑΚΤ.
ζ. Τμήμα Συνδέσμων Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) − Ύπα−
της Αρμοστείας Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) −
Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ), το οποίο θα στε−
λεχώνεται κατόπιν προτάσεων των αρμόδιων φορέων.
η. Τμήμα Συνδέσμου Υπουργείου Εσωτερικών και Διοι−
κητικής Ανασυγκρότησης, που θα στελεχώνεται κατόπιν
πρότασης του ως άνω Υπουργείου.
θ. Γραμματεία, με δύο (2) υπαξιωματικούς.
ι. Υπηρετεί επίσης και στέλεχος με ειδικότητα Τεχνι−
κός Δικτύων Η/Υ, που δύναται να είναι εκ των υπηρε−
τούντων στο Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων (ΕΘΚΕΠΙΧ)
του ΓΕΕΘΑ.
6. Το ΚΕ.Σ.Ο.Δ.Π. συγκροτείται με απόφαση του Αρ−
χηγού ΓΕΕΘΑ.
Άρθρο 2
Τοπικά Συντονιστικά Κέντρα Διαχείρισης
Προσφυγικής Κρίσης (ΤΟ.Σ.ΚΕ.Δ.Π.)
1. Με διαταγή του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ καθορίζεται το
Γενικό Επιτελείο του Κλάδου των Ενόπλων Δυνάμεων,
στο οποίο ανατίθεται η αρμοδιότητα εκδήλωσης των
απαιτούμενων ενεργειών για τη συγκρότηση, λειτουργία
και υπαγωγή Τοπικών Συντονιστικών Κέντρων Διαχεί−
ρισης Προσφυγικής Κρίσης (ΤΟ.Σ.ΚΕ.Δ.Π.).
2. Αποστολή των ΤΟ.Σ.ΚΕ.Δ.Π. είναι η παρακολούθηση
και ο συντονισμός των δράσεων για την αποτελεσμα−
τική αντιμετώπιση των θεμάτων, που προκύπτουν από
τις προσφυγικές και μεταναστευτικές ροές στις περιο−
χές όπου λειτουργούν, αποκλειστικά σε ό,τι αφορά στη
μεταφορά, διαμονή, σίτιση και υγειονομική περίθαλψη
των προσφύγων και μεταναστών.
3. Ειδικότερα, τα ΤΟ.Σ.ΚΕ.Δ.Π.:
α. Διευθύνουν και συντονίζουν, σε συνεργασία με την
Υπηρεσία Ασύλου και την Υπηρεσία Πρώτης Υποδο−
χής, τις κατά τόπους λοιπές δημόσιες υπηρεσίες και
αρχές, κοινωνικούς φορείς και ΜΚΟ, που επικουρούν
τη λειτουργία των τοπικών ΚΕ.Π.Υ., Κ.Υ.Τ. και Ανοικτών
Δομών Προσωρινής Υποδοχής και Φιλοξενίας προσφύ−
γων και μεταναστών, αποκλειστικά σε ό,τι αφορά στη
μεταφορά, διαμονή, σίτιση και υγειονομική περίθαλψη
των προσφύγων και μεταναστών. Προς τούτο, τα στε−
λέχη τους μπορούν να προβαίνουν σε κάθε αναγκαία
ενέργεια, εντός του πλαισίου του νόμου και σύμφωνα
με τις διαταγές της Ιεραρχίας.
β. Αναφέρουν ιεραρχικά, κατά τα προβλεπόμενα, ενη−
μερώνοντας παράλληλα το ΚΕ.Σ.Ο.Δ.Π., επί θεμάτων που
προκύπτουν από τις προσφυγικές και μεταναστευτικές
ροές στις περιοχές όπου λειτουργούν.
4. Των ΤΟ.Σ.ΚΕ.Δ.Π. προΐστανται ανώτεροι αξιωματικοί,
οι οποίοι υπηρετούν στις Μονάδες − Υπηρεσίες των
Ενόπλων Δυνάμεων, που εδρεύουν στις περιοχές, όπου
λειτουργούν τα ως άνω Κέντρα, ως Επικεφαλής Συντο−
νιστές, με Βοηθούς Συντονιστή αξιωματικούς της ΕΛΑΣ.
5. Τα ΤΟ.Σ.ΚΕ.Δ.Π. στελεχώνονται από στρατιωτικό
προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, που υπηρετεί στις
ανωτέρω Μονάδες − Υπηρεσίες, καθώς και από προ−
σωπικό της ΕΛΑΣ, του ΛΣ/ΕΛΑΚΤ, των Περιφερειακών
Ενοτήτων και λοιπών δημόσιων αρχών, διαρθρώνονται
δε σε Τμήματα, όπως παρακάτω:
α. Τμήμα Μεταφορών.
β. Τμήμα Εφοδιασμού − Σίτισης.
γ. Τμήμα Υποδομών − Διαμονής.
δ. Τμήμα Υγειονομικού.
ε. Τμήμα Συνδέσμων ΕΛΑΣ − ΛΣ/ΕΛΑΚΤ.
στ. Τμήμα Συνδέσμων ΕΕ − Ύπατης Αρμοστείας ΟΗΕ −
ΜΚΟ.
Άρθρο 3
Λοιπά θέματα
Τα αρμόδια όργανα για τη συγκρότηση του ΚΕ.Σ.Ο.Δ.Π.
και των ΤΟ.Σ.ΚΕ.Δ.Π. δύνανται να ρυθμίζουν, με συντο−
νιστικές οδηγίες, ειδικότερα θέματα που αφορούν στη
συγκρότηση, στελέχωση και λειτουργία τους.
Άρθρο 4
Αρμοδιότητα σύναψης − εκτέλεσης συμβάσεων
Στο πλαίσιο της δυνατότητας που παρέχεται με το
άρθρο 96 του Ν. 4368/2016 (Α΄ 21), ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ,
με διαταγή του, καθορίζει τον Κλάδο των Ενόπλων Δυ−
νάμεων, που θα έχει την αρμοδιότητα σύναψης των
αναφερόμενων στη διάταξη αυτή συμβάσεων, ήτοι εκτέ−
λεσης έργων, παροχής υπηρεσιών, προμήθειας αγαθών
ή μισθώσεων, σχετικά με την ίδρυση, κατασκευή, συ−
ντήρηση και λειτουργία των ΚΕ.Π.Υ., των Κ.Υ.Τ. και των
Ανοικτών Δομών Προσωρινής Υποδοχής και Φιλοξενίας
προσφύγων και μεταναστών, αποκλειστικά σε ό,τι αφο−
ρά στη μεταφορά, διαμονή, σίτιση και υγειονομική πε−
ρίθαλψη των προσφύγων και μεταναστών. Όσον αφορά
στις δαπάνες σίτισης, υπολογίζονται, κατ’ ανώτατο όριο,
σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.δ. 116/1969 (Α΄ 28) και
της με αριθ. 2/30866/0022/12 Ιουλ 2001 ΚΥΑ Υπουργών
Οικονομικών και Δημόσιας Τάξης (Β΄ 1022). Με διαταγή
του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου του οικείου ως
άνω Κλάδου, ανατίθεται σε συγκεκριμένο φορέα αυ−
τού η αρμοδιότητα σύναψης των σχετικών συμβάσεων,
σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Άρθρο 5
Κάλυψη δαπανών
1. Στο πλαίσιο της συνδρομής του ΥΠΕΘΑ στη διαχεί−
ριση της προσφυγικής κρίσης και με την παραδοχή φι−
λοξενίας είκοσι χιλιάδων (20.000) ατόμων στα κέντρα −
δομές αρμοδιότητας του, εκτιμάται ότι θα προκύψουν
δαπάνες συνολικού ύψους, κατ’ έτος, 73.988.692 ευρώ,
οι οποίες αντιστοιχούν σε δαπάνες, που αφορούν στη λειτουργία των κέντρων − δομών αρμοδιότητας ΥΠΕΘΑ
και ειδικότερα στη μεταφορά, διαμονή, σίτιση και υγει−
ονομική περίθαλψη των προσφύγων και μεταναστών,
όπως αυτές αναλύονται παρακάτω:
α. Δαπάνες μεταφοράς εκτιμώμενου ύψους 4.950.000
ευρώ (ΚΑΕ 0829), με χρηματοδότηση τους από πιστώ−
σεις είτε του Τακτικού Προϋπολογισμού ΥΠΕΘΑ είτε του
Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, καθ’ υπέρβαση
των εγγεγραμμένων πιστώσεων του ως άνω Προϋπο−
λογισμού.
β. Δαπάνες διαμονής εκτιμώμενου ύψους 19.794.704
ευρώ (ομάδες ΚΑΕ 0700 − 0800 − 1000), στις οποίες
περιλαμβάνονται εν γένει οι δαπάνες κατασκευής − δι−
αμόρφωσης (δαπάνες κατασκευής έργων, επισκευής −
συντήρησης εγκαταστάσεων, προμήθειας υλικών συντή−
ρησης − επισκευής εγκαταστάσεων κ.α.) και λειτουργίας
(καθαριότητα, ύδρευση, ηλεκτρική ενέργεια, προμήθεια
εξοπλισμού κ.α.) των κέντρων − δομών αρμοδιότητας
ΥΠΕΘΑ, με χρηματοδότηση τους από τις παραπάνω
πιστώσεις, καθ’ υπέρβαση των εγγεγραμμένων πιστώ−
σεων του Προϋπολογισμού του Υπουργείου.
γ. Δαπάνες σίτισης και τροφοδοσίας εκτιμώμενου
ύψους 45.743.988 ευρώ (ομάδες ΚΑΕ 0873 − 1411), στις
οποίες περιλαμβάνονται οι δαπάνες σίτισης και τρο−
φοδοσίας των φιλοξενουμένων στα κέντρα − δομές
αρμοδιότητας ΥΠΕΘΑ, με χρηματοδότηση τους από
τις ίδιες πιστώσεις, καθ' υπέρβαση των εγγεγραμμένων
πιστώσεων του Προϋπολογισμού του Υπουργείου. Οι
εν λόγω δαπάνες υπολογίζονται, κατ’ ανώτατο όριο,
σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.δ. 116/1969 (Α΄ 28) και
της με αριθ. 2/30866/0022/12 Ιουλ 2001 ΚΥΑ Υπουργών
Οικονομικών και Δημόσιας Τάξης (Β΄ 1022).
δ. Δαπάνες υγειονομικής περίθαλψης εκτιμώμενου
ύψους 3.500.000 ευρώ (ομάδες ΚΑΕ 1211 − 1699 − 1729),
στις οποίες περιλαμβάνονται οι δαπάνες υγειονομικής
περίθαλψης (προμήθεια ιατρικού και φαρμακευτικού
υλικού, καθώς και τυχόν αναγκαίου ιατρικού εξοπλισμού)
των φιλοξενουμένων στα κέντρα − δομές αρμοδιότητας
ΥΠΕΘΑ, με χρηματοδότηση τους από τις ίδιες ως άνω
πιστώσεις, καθ’ υπέρβαση των εγγεγραμμένων πιστώ−
σεων του Προϋπολογισμού του Υπουργείου.
2. Οι εμπλεκόμενοι φορείς χρηματοδότησης των πα−
ραπάνω δαπανών και ειδικότερα οι φορείς διαχείρισης
ευρωπαϊκών κονδυλίων θα διερευνούν, κατά προτεραιό−
τητα, τη δυνατότητα ένταξης και χρηματοδότησης τους
από σχετικά χρηματοδοτικά εργαλεία της ΕΕ, παρέχο−
ντας τις ανάλογες κατευθυντήριες οδηγίες ένταξης και
επιλεξιμότητας των οικείων δαπανών.